2009. szeptember 16., szerda

Nagymama almatortája

Kivételesen nem az én Nagymamámé, hanem valószínűleg Lajos Marié, ugyanis a recept egy nagyon régi szakácskönyvből való (biztos sokaknak megvan a sorozat), a 99 gyümölcsös édesség 33 színes ételfotóval. Amíg otthon laktam a szüleimmel, nővéremmel, gyakran készült ez a sütemény, és amikor elköltöztem otthonról, hoztam magammal kis cédulán a bevált receptet.

Annyira gyorsan elkészült, és utána ugyanilyen gyorsan fogyott, hogy már csak az utolsó szeletet tudtam lefotózni. Több szomszéd is kapott belőle, így nem minket hízlal. :-)

Hozzávalók:
4 egész tojás
1 tojás sárgája
a tojás súlyának megfelelő mennyiségű cukor, liszt és margarin
csipet só
őrölt fahéj
citromhéj
2 alma hámozva, kockákra vágva

A négy házi tojás súlya 22 dkg volt. Ennyi margarint habosra kevertem ugyanennyi kristálycukorral, majd egyenként belekevertem a tojássárgákat, aztán szép lassan a 22 dkg finomlisztet.
Belekevertem a csipet sót, egy kevés őrölt fahéjat, reszelt citromhéjat és végül a felkockázott almát. A legvégén fakanállal kevertem bele az előzetetesen keményre vert tojásfehérjét.
Kivajazott, lisztezett tortaformába öntöttem (kentem?) a sűrű masszát és előmelegített, középmeleg sütőben kb 40 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: