2010. március 23., kedd

Lazac leveles tésztában


Mostanában nyelvvizsgára készülök, sajnos nagyon kevés szabadidőm van.
Azért mutatok egy finomságot, amit készítettem: Lazac, leveles tésztában.
Remek ünnepi fogás Húsvétra és tipikus böjti étel - ha eltekintünk a borsosabb árától.
A készen kapható leveles tésztát vékonyra nyújtottam, kétszer akkorára, mint a lazacderék mérete. Szép rózsaszín, szögletesre vágott, vastag lazacszeletet találtam a boltban. A halat ráfektettem a kinyújtott tészta egyik felére, sóztam, borsoztam és citrommal csepegtettem.
Ezután a tészta másik felét - egy speciális vágóhengerrel - berácsoztam. Kicsit megnyújtottam a rácsokat, hogy szétnyíljanak és ráhajtottam a lazachúsra. Körben összedolgoztam a tésztát, majd 200 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Ezután kentem be kikevert tojással a tésztarácsokat és újabb 5-10 perc alatt pirosra sütöttem.
Párolt zöldségekkel és kaporszósszal tálaltam.
A receptet egy karácsonyi magazinban láttam, ahol még fokozzák a díszítést; maradék leveles tésztából csillagokat, virágokat szúrnak ki és kisütve azokat is, a tálaláskor azzal díszítik a tálat.

Nincsenek megjegyzések: