2010. május 21., péntek

"Legényfogó"

Ma hétvégi biciklitúrára indulunk és ez a süti remek lesz a hátizsákba. Nem ragad, nem olvad, nem kenődik és nagyon finom.
Nagymamám jól bevált receptje, balatoni nyaralásokra szokott ilyet hozni.

A tésztát még tegnap előkészítettem:
30 dkg lisztet,
15 dkg margarinnal,
15 dkg porcukorral,
csipet sóval,
fél csomag sütőporral,
reszelt citromhéjjal,
két tojás sárgájával
és annyi hideg vízzel (1-2 kanálnyi) gyúrjuk össze, hogy rugalmas tésztát kapjunk.
Ha két színű tésztát szeretnénk, mint itt is, akkor a víz hozzáadása előtt a teljes tésztamennyiség 2/3 részéhez 1-2 evőkanál kakaót kell keverni. A két tésztagombócot átgyúrjuk és legalább 2 órára a hűtőbe tesszük pihenni.
Én ma reggel vettem elő és nyújtottam nagyon vékonyra (!) mindkét tésztát.
A kakaósból 6 cm átmérőjű korongokat vágtam, a fehérből pedig virágokat. A virágok közepén lévő kisebb lukat egy használaton kívüli gyűszűvel vágtam ki, de már csak a tepsiben, hogy a virágok a formájukat megtartsák. 200 fokos, előmelegített sütőben sütöttem kb. 8 percig.
Mielőtt kipakoljuk a tepsiből, kicsit várni kell, amíg megkeményedik. A kihűlt korongokat sűrű baracklekvárral ragasztottam össze.
Holnapra megpuhul, akkor lesz az igazi!
Én másfél adagot sütöttem, ebből lett 74 sütemény. Három nagy sütőtepsi volt forgásban, mire minden korong és virág elkészült.
Sajtos rudat is sütöttem az útra, ennek a receptje itt található.

2 megjegyzés:

anyapötty írta...

Mivel ebben a "gyönyörű" nyári időben nincs kedvem varrni, megsütöttem a linzert.Nagyon fini lett,gyerekeim örültek neki.Igaz, sok esélye nem lesz a puhulásra mert már alig van belőle:)
Köszi a receptet!

Névtelen írta...

Miért jó vízzel összegyúrni? Hasonló receptem van, de az tejföllel. Éva